Goji (Kustovnice čínská)

Goji na hubnutí (Kustovnice čínská sušené plody)

Goji na hubnutí (Kustovnice čínská sušené plody)Neznáte goji na hubnutí? Tomu snad ani nevěříme. Tyto plody pochází z asijské rostliny, která se nazývá kustovnice čínská. Obsahuje, mimo jiné, velké množství antioxidantů, takže se zařadila mezi tzv. superpotraviny, které bychom měli konzumovat.

Velká popularita mezi lidmi zapříčinila, že pytlíky s těmito sušenými plody již nenajdete pouze v podobě „BIO goji“ ve zdravé výživě, ale i v běžných supermarketech. Cena se velmi liší, ale sehnat můžete 100 g již od 40 Kč. Určitě není potřeba utrácet stovky korun.

Jenže jak je to s goji a hubnutím? Právě tato kombinace (goji na hubnutí) lidi zajímá nejvíce. U mnoha superpotravin se píše, že pomáhají při hubnutí, ale ne vždy je to tak výrazná pomoc. Pojďme se na plody goji podívat podrobněji.

Co Goji obsahuje?

Zdá se, že kustovnice nemá svým složením mezi potravinami konkurenci. Je přímo nabytá živinami! Posuďte sami:

  • Až téměř 500x více vitamínu C než má pomeranč.
  • Bohatá na vitamin B (B1, B2 i B6).
  • Vitamíny A i E.
  • Esenciální aminokyseliny.
  • Selen, zinek, železo, fosfor, vápník a další stopové prvky.
  • Vláknina (až pětina hmotnosti).

Samozřejmě je nutné si uvědomit, jak malé plody jsou a že doporučenou denní dávku jistě nezískáte z jedné hrsti. I tak je to ale výborný zdroj, který navíc skvěle chutná.

Kolik ale můžeme plodů goji vlastně za den sníst? Doporučená denní dávka goji jako u většiny potravin nebyla stanovena. Marně byste hledali informace, že se těmito plody snad někdo předávkoval. Proč by to vůbec zkoušel…
Sušených plodů si můžete za den klidně dopřát až 30 gramů, čerstvých o polovinu více.

Goji na hubnutí

Plody goji si získali pověst „všeléku“ na celou řadu obtíží, od nespavosti, hormonální nerovnováhy až po zlepšení funkce močového měchýře. Jenže to není to, proč 90 % lidí tuto potravinu vyhledává.

Hubnutí s plody goji se stalo fenoménem. Lidé je konzumují denně, samotné i z nich připravují jídla. Funguje to opravdu tak skvěle?

Goji má tu výhodu, že se jedná o potravinu s nízkým glykemickým indexem (GI). Nejvyšší GI má čistá glukóza a to 100. Pod 55 se jedná o potraviny s nízkým indexem, které  dodávají tělu energii postupně a nedochází k výkyvu krevního cukru. Plody goji mají GI pouze 28, což je jen o malinko vyšší než např. banán, ale nižší než jablko či pomeranč.

Společně s obsahem vlákniny může být goji ideální svačinka, která zažene chuť na sladké, která mnohé přes den přepadává. Navíc může goji mírně stimulovat máš metabolismus a pomáhat tak hubnout.

Bez změny jídelníčku nemá Goji šanci!

Bohužel je to smutný fakt, ačkoliv je goji v mnoha ohledech výjimečnou a zdravou potravinou, tak pouhá konzumace goji na hubnutí příliš nepomůže. Je nutné změnit svůj životní styl a především jídelníček, protože ten u hubnutí dělá 70 % úspěchu.

[alert-success]Doporučujeme metodu KNT, která vám podle genů stanoví optimální stravovací plán. Vytvořeno předními českými odborníky! Více informací zde.[/alert-success]

Goji jsou skvělým doplňkem jako zdravé svačiny a inspirace pro netradiční pokrmy, ale rozhodně žádný zázračný spalovač tuků. Samotnou konzumací plodů goji se vám viditelnější úbytek hmotnosti nedostaví.

Recepty s goji plody

Kustovnici můžete používat v kuchyni jako běžnou surovinu, ale obvykle seženete sušené plody. Ty můžete buď jíst samotné, ale velmi vhodné jsou jako ochucení do ovesných vloček, jogurtu či tvarohu. Ideální pro svačiny, které u hubnutí nesmíte zanedbávat.

Pěstování goji

Sice se jedná o značně exotickou rostlinu, ale kustovnici čínskou můžete pěstovat i u nás v České republice. Sazenice koupíte běžně na internetu. Potřebujete ovšem lehce písčitou půdu (nikoliv kyselou!) a slunné místo. Od května se můžete těšit z krásných fialových lístků a na podzim si sklidit vlastní červené bobule.

Klikněte zde pro zanechání komentáře 0 komentáře